Precisiewerk –
Je kijkt en luistert naar de commercial waarin Dove het haarverzorgingsproduct Oxygen Hydration aanprijst. Grappig filmpje. Haar haar springt alle kanten op, alsof de drager onder spanning staat. De dame met de ragebol schaamt zich zo erg, dat ze zich op een groepsfoto verschuilt achter een kale heer. Door de tweedimensionale werking van de foto is het daardoor net alsof hij degene met het immense kapsel is. Hilarisch. Dus we rollen over de bank van het lachen. Dat komt natuurlijk door het koddige muziekje dat precies bij de beelden past. Gezongen door een zangeres met de perfecte stem voor deze gelegenheid. Grappig. Dat vonden ze bij Dove ook, want het herkenbare deuntje wordt onder meer van hun reclame uitingen gezet.
Nieuwsgierig geworden naar de beweegredenen van Dove speuren we het internet af en vinden op YouTube het liedje “Why You Gotta Be Like That”. Het moment waarop je immense waardering krijgt voor het filterend vermogen van de reclameman. Het liedje wordt geclaimd door de rapper Terrance James, die zelf de snijtafel van de editor bij Dove absoluut niet heeft overleeft. Gelukkig maar. Zijn obscure teksten zouden door geen enkele reclamecodecommissie worden toegelaten. Dove heeft exact de 15 seconden van het liedje gebruikt, die nog het aanhoren waard waren. En die hebben ze twee keer toegepast. De rest van de song is namelijk bagger. Mét rapper was het zelfs nóg slechter. Een klungelig in elkaar geprutste beat, zonder enige vorm van inhoud. De complimenten gaan volledig uit naar diegene die hier doorheen heeft weten te prikken. Wat was zijn motivatie om niet voor iets anders te gaan? Dat verhaal zal wel niet te achterhalen zijn, maar ik ga het toch proberen.
Related posts
Geef een reactie